VVD blij met besluit duurzame accomodatie voor SGC'18

In november 2017 heeft de gemeente een krediet van € 1,1 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de fusie en het huisvesten van de voetbalverenigingen RKVV en SCI op locatie Zegenwerp. Zoals bekend zijn de twee verenigingen inmiddels gefuseerd tot SCG’18. Om tot een duurzame en toekomstbestendig bestendige accommodatie te komen voor de nieuwe voetbalclub (een door de gemeenteraad aangenomen motie) vroeg het college om een aanvullend bedrag van € 550.000 euro. Een enorm bedrag. Het gaat om uitbreiding van de accommodatie Zegenwerp met 2 kleedruimten, de aanleg van 1 kunstgrasveld en de aanpassing van de natuurgrasvelden. Daarnaast zijn er duurzaamheidsmaatregelen opgenomen in het huidige plan.

We zijn als VVD blij met de plannen dat er duurzaamheidsplannen zijn voor de vernieuwende accommodatie. Zo zullen er 105 zonnepanelen op het dak van de tribunes komen en wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van led verlichting. Daarnaast is de VVD blij dat er zoveel inzet van plaatselijke ondernemers en vrijwilligers is geweest (en nog steeds is) en dat er een lokale architect ook grote betrokkenheid heeft getoond door de tekeningen aan te leveren. Oftewel het leeft in Sint-Michielsgestel en dat vind de VVD erg belangrijk en mooi om te zien. De gemeente faciliteert en de gemeenschap realiseert.

Daarnaast is de VVD voorstander om alles in één keer goed te doen. Eerder gaf Ben van de Bogaard van SCG’18 namelijk aan dat er soms behoorlijke wateroverlast ontstaat op sportpark de Zegenwerp bij stevige regenbuien. Laten we dit daarom ook gelijk meenemen in de plannen. Beter alles in één keer goed doen.

We hebben als VVD ingestemd met het extra krediet van € 550.000 om de accommodatie duurzamer te realiseren. De VVD zal wel een vinger aan de pols blijven houden. Duurzaamheid betekent niet dat het extra duur moet zijn. Altijd moet gezond verstand, begrijpelijkheid en betaalbaarheid vooraan staan. In dit geval staan de voordelen wat de VVD betreft in gelijke verhouding tot de kosten.

Op weg dus naar een modern en toekomstig sportpark waar je veilig kunt sporten.