Verdubbeling N279 gaat definitief door

De Gestelse VVD is verheugd dat de laatste hobbel is genomen voor de verdubbeling van de N279 van Den Bosch naar Veghel.

De verdubbeling betekent onder andere voor onze eigen kernen dat er minder sluipverkeer in Middelrode en Berlicum zal voorkomen. Uiteraard zijn onze inwoners ook gebaat bij een betere doorstroming voor wat betreft de luchtkwaliteit en de reistijd naar Den Bosch en Veghel. De vele files als gevolg van de hoge verkeersdruk en ongevallen zullen ook voorbij zijn.

Groot winstpunt is straks ook dat de onveilige kruising van de Runweg met de N279 definitief tot het verleden behoort en dat het aantal ongevallen op de N279 hoogstwaarschijnlijk zal afnemen.

Het Brabants Dagblad meldt:

"De Raad van State heeft de laatste bezwaren tegen de verbreding van de N279 tussen Den Bosch en Veghel verworpen. daarmee staat niets meer de start van de werkzaamheden in de weg. De laatste bezwaren hadden betrekking op de bescherming van archeologische waarden in de bodem. De provincie heeft de plannen aangepast zodat die volgens de Raad van State nu voldoende gewaarborgd"