Bedankt kiezers!

Terwijl op het moment van schrijven van dit artikel de stembussen nog open zijn en de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen nog niet bekend zijn, willen we iedereen die naar de stembus gegaan is, hartelijk danken. Bedanken voor de interesse in de politiek en de betrokkenheid bij de gemeente en haar dorpen. Bedanken voor het serieus gebruik maken van een van de grootste vrijheden: kiezen voor de volksvertegenwoordiging

© Bart van de Hulsbeek

Nog steeds worden we geconfronteerd met de wreedheden die plaatsvinden in Oekraïne. Mensen wordt daar op een brute wijze van hun democratie beroofd. We moeten dankbaar zijn dat ons die vrijheden niet wordt ontnomen. Wij mogen hier in alle vrijheid onze keuzes maken en wij als lokale politieke partij mogen gewoon op straat en in de media onze liberale boodschap uitdragen. En dat hebben we gedaan.

Een campagneteam is altijd onmisbaar in de verkiezingstijd. Daarom bedanken we onze vrijwilligers van de VVD: Adriaan, André, Bart, Bart, Christel, Debby, Eric, Jan, Johan, Laurens, Lianne, Marijke, Natasja, Roger, Saskia en Thed voor hun tomeloze inzet. We bedanken ook Andrea voor haar sprankelende fotografie. We hebben bijna 15.000 stuks drukwerk verspreid in onze dorpen. We hebben posters geplakt, nog een keer posters geplakt en nog een keer posters geplakt. Er zijn namelijk altijd mensen die denken dat het stoer is om posters van borden te scheuren. Maar goed, dat hoort erbij. En we zijn ook op de Gestelse markt aangesproken door een jonge vrouw die onze informatie uitsluitend digitaal wilde ontvangen. Een helder signaal; waarom moeten we zoveel papier verbruiken?

Maar bovenal willen we alle inwoners bedanken die de democratie serieus nemen en gebruik maken van hun stemrecht. Een keer per vier jaar kun je kiezen wie jou jarenlang gaat vertegenwoordigen in de gemeenteraad. Op die manier vormt de gemeenteraad een afspiegeling van de samenleving voor wat betreft politieke voorkeur. Samen met alle andere partijen in de raad heeft de VVD de afgelopen vier jaar onze dorpen beter gemaakt en samen met hen willen we dat de komende vier jaar nog beter doen. Dat zijn we verplicht aan de kiezers. Dat doen we met plezier voor alle inwoners.

Op het moment dat u dit artikel leest, hebben wij waarschijnlijk de definitieve uitslag binnen en gaan we ons beraden op onze inzet. Tot die tijd is het vooral: KIEZERS BEDANKT!

Ytje van de Hulsbeek, VVD-lijsttrekker en Joost van der Steen, VVD-fractievoorzitter