Politiek café over vrijetijdseconomie

Wij lijken langzaam uit de crisis te komen. Dat is een goed moment om samen de schouders onder de economie te zetten. We vinden met zijn allen dat de overheid actiever bij de samenleving betrokken moet zijn. De VVD brengt dat in de praktijk door met u te praten over ondernemerskansen. Het vergroten van de toeristische aantrekkelijkheid van onze groene gemeente is zo’n kans, laten we het daar eens over hebben.

Agrifood Capital

Noordoost-Brabant wil twee kwaliteiten van de regio ontwikkelen: agri en food. Dat gebeurt onder de noemer van Agrifood Capital, een initiatief van de provincie, twintig gemeenten in Noordoost-Brabant en scholen en ondernemers uit de regio. Sint-Michielsgestel investeert drie euro per inwoner per jaar om bij te dragen aan dat succes. De plannen zorgen voor banen in vooral Veghel en Oss en die werkgelegenheid is ook goed voor onze inwoners, vinden de initiatiefnemers.

Midden- en kleinbedrijf is aan zet

Ondernemers hebben niets aan banen, ondernemers willen opdrachten, groei, uitdaging en omzet. Daarmee creëren ondernemers nieuwe banen in onze eigen gemeente. Het is beter als de Aa en de Dommel, de Ruwenberg, onze bossen en horecagelegenheden meer bezoekers trekken. Het is beter als we onze eigen gemeente laten groeien.

Wat de VVD van u wil weten is wat de overheid kan bijdragen aan initiatieven, door dingen mogelijk te maken en vergunningen te verstrekken. Daar gaat de avond over en over wat ondernemers zelf kunnen doen.

Bijdrage aan de toekomst

VisitBrabant en ConnectBrabant hebben al een actieve bijdrage aan de avond toegezegd. Ook de Kamer van Koophandel en de ANWB leveren een aandeel in de discussie. Uiteraard nodigen we inwoners en ondernemers uit om actief deel te nemen. Het gaat niet alleen om mensen die direct betrokken zijn bij recreatie en toerisme. Het gaat ook om zelfstandigen zoals creatievelingen, bouwbedrijven en makers van streekproducten. Ook Het Groene Buiten en de Hertogboeren kunnen een bijdrage leveren.

Politiek café op 26 november

Het politiek café vindt plaats op woensdagavond 26 november 2014, vanaf 20:00 in de Kiepenkooi bij Boer Goossens, Heilig Hartplein 2 in Den Dungen. Iedereen die zich betrokken voelt is welkom. Als u wilt deelnemen aan de avond, kunt u zich opgeven bij Ytje@Y-organize.nl die de praktische invulling van de avond in handen heeft. Wij zorgen voor een lekker kopje koffie.